Znaczne przekształcenia są na widoku dla jednej z ważniejszych ulic w Krakowie, Starowiślnej. W mieście planuje się rozpoczęcie ambicjonalnej inwestycji, która polegać będzie na jej gruntownej przebudowie. Na początku tygodnia podjęto decyzję środowiskową, zapowiadającą rozpoczęcie prac.
Planowane prace obejmują remont ulicy Starowiślnej od skrzyżowania z ulicą Dietla aż do mostu Powstańców Śląskich, włączając w to i sam most. Główny ciąg komunikacyjny tej ulicy (o długości około 969 metrów) razem ze wszystkimi skrzyżowaniami – takimi jak Berka Joselewicza, Miodowa, Dajwór, Rzeszowska, Przemyska, św. Wawrzyńca i Podgórska – także zostaną zmodernizowane. Dodatkowo, przeprowadzone zostaną prace na ulicy Dajwór, na odcinku graniczącym z ulicą Starowiślną oraz na węźle rozjazdowym przy skrzyżowaniu z ulicą św. Wawrzyńca i na skrzyżowaniu ulic Podgórskiej, św. Wawrzyńca i Halickiej.
W rezultacie tych zmian, ruch samochodowy na Starowiślnej stanie się jednokierunkowy – od ulicy Dietla do Podgórskiej, a pojazdy będą poruszać się specjalnie wydzielonym pasem, bez możliwości jazdy po torowisku. Dodatkowo, rowerzyści otrzymają swój własny pas ruchu. Skrzyżowania ulicy Starowiślnej z ulicami Miodową i św. Wawrzyńca zostaną zamknięte, co spowoduje zmniejszenie ruchu w tych obszarach. Na skrzyżowaniu ulic św. Wawrzyńca, Podgórskiej i Halickiej powstanie nowe rondo, do którego nie będzie dostępu od strony ulicy Halickiej. Remont mostu będzie obejmował wymianę oświetlenia, systemu odwodnienia i dylatacji.
Planowane jest także przeznaczenie torowiska tramwajowego wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej. Zastosowanie specjalnych płyt monolitycznych i odpowiednich mat spowoduje ograniczenie hałasu i drgań, co znacznie poprawi komfort życia mieszkańców okolicznych budynków. Nowe przystanki tramwajowe „Miodowa” i „Św.Wawrzyńca” będą wyposażone w perony wiedeńskie o długości minimum 45 metrów oraz nowe wiaty przystankowe.
Zarząd Dróg Miasta Krakowa ma zamiar finalizować projekt i zdobyć wszystkie niezbędne zezwolenia do końca obecnego roku. Planuje się ogłoszenie przetargu na wykonawcę zadania w drugim kwartale 2025 roku, a zakończenie całej inwestycji przewiduje się na koniec 2027 roku.