Kilka dni temu, w Krakowie, mundurowi otrzymali informację o zaginięciu starszego mężczyzny. Mężczyzna ten miał 77 lat i ostatni raz widziano go, kiedy odchodził od swojej rodziny podczas robienia zakupów w jednym z centrów handlowych na terenie Podgórza. Niepokój był tym większy, gdyż ze zgromadzonych danych wynikało, że senior cierpi na zaburzenia pamięci i nie posiadał przy sobie ani telefonu komórkowego, ani jakiegokolwiek dokumentu potwierdzającego jego tożsamość. Kierunek, w którym się udał, pozostawał nieznany.

Na miejscu natychmiast pojawiła się policja. Po uzyskaniu szczegółowego opisu zaginionego mężczyzny, oficerowie podjęli intensywne działania mające na celu jego odnalezienie. Wszystkie dostępne służby zostały zaangażowane w operację, a jednym z kluczowych kroków było powiadomienie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK). W ten sposób informacja o poszukiwanym mężczyźnie szybko dotarła do motorniczych i kierowców MPK.

Wynikiem tych działań była sytuacja, która miała miejsce niespełna dwie godziny później, kiedy to motornicza zauważyła na pętli Czerwone Maki osobę odpowiadającą opisowi zaginionego seniora. Bez wahania skontaktowała się ze służbami.

Działania patrolu, który przybył na miejsce, potwierdziły, że odnaleziony mężczyzna to zaginiony 77-latek. Dzięki efektywnej współpracy różnych instytucji oraz czujności pracownicy MPK, senior został odnaleziony nienaruszony i zdrowy. Nie potrzebował pomocy medycznej i natychmiast oddano go pod opiekę swojej rodziny.