Każdy pasażer korzystający z aplikacji do zakupu biletów przez ostatnie dwa lata musiał wpisywać w niej numer boczny pojazdu. Wprowadzenie tego rozwiązania było odpowiedzią na problemy z nadużyciami ze strony niektórych użytkowników, którzy unikali płacenia za przejazd. Ten nowy system okazał się skuteczny i ma teraz zostać ulepszony o dodatkowe funkcje, które poprawią komfort korzystania z usług.
Dwa lata temu uruchomiono też wirtualną platformę sprzedaży biletów, która stale jest rozwijana i poszerzana o nowe opcje. W ramach tej platformy bilety KMK są sprzedawane w czasie rzeczywistym przez różne kanały, w tym aplikacje mobilne. Dzięki temu systemowi kontrolerzy mogą także blokować możliwość zakupu biletów na konkretnym pojeździe podczas kontroli.
Jako rezultat tych innowacji, sprzedaż biletów za pomocą aplikacji zdecydowanie wzrosła. W roku 2019 sprzedano 6 742 244 biletów o łącznej wartości ponad 20 mln zł (20 322 013,56 zł). Dane z roku 2023, po wprowadzeniu nowego systemu zabezpieczającego, pokazują jeszcze większy wzrost sprzedaży – 27 236 275 biletów o łącznej wartości prawie 100 mln zł (99 548 424,99 zł).
Przez cały ten czas ZTP gromadziło opinie pasażerów. Dwie najważniejsze uwagi dotyczyły lokalizacji naklejek z numerami bocznymi. Do tej pory znajdowały się one nad kasownikami, co powodowało trudności z ich lokalizacją dla pasażerów wchodzących do pojazdu. Aby rozwiązać ten problem, do 19 października we wszystkich pojazdach KMK zostaną umieszczone nowe naklejki z numerami bocznymi, rozmieszczone w sposób umożliwiający łatwe odnalezienie ich przez pasażerów.
Ulepszenia obejmują również dodanie kodu QR do naklejek. Pasażerowie będą mogli wybrać odpowiedni bilet już podczas drogi do pojazdu, a po wejściu do środka wystarczy będzie zeskanować kod QR, który automatycznie uzupełni numer bocznego pojazdu, co znacznie przyspieszy proces zakupu biletu.