W krakowskiej Nowej Hucie, na ulicach Okulickiego i Łowińskiego, od piątku, 19 września, wprowadzono znaczące zmiany w organizacji ruchu. Kierowcy poruszający się w tym rejonie muszą teraz korzystać z nowo wybudowanej jezdni o długości około 500 metrów, która łączy most na Dłubni z ulicą Petofiego.

Docelowe plany dla ulicy Okulickiego

Nowa jezdnia jest zaprojektowana jako przyszła północna nitka ulicy Okulickiego, a w przyszłości będzie obsługiwać ruch dwoma pasami w kierunku centrum miasta. Obecnie jednak, ze względu na trwające prace budowlane, kierowcy poruszają się jednym pasem w obu kierunkach, co może powodować chwilowe utrudnienia.

Dostępność lokalnych dróg

Mimo zmian, dostęp do ulicy Nowolipki pozostaje niezmieniony. Kierowcy mogą tam dojechać, korzystając z dotychczasowej trasy przez starą część ulicy Okulickiego, zaczynając od skrzyżowania z ulicą Łowińskiego. Dzięki temu mieszkańcy i osoby często odwiedzające tę okolicę nie powinny napotkać większych problemów z dojazdem.

Inwestycja w przyszłość: Droga ekspresowa S7

Zmiany na ulicach Okulickiego i Łowińskiego są częścią większego projektu infrastrukturalnego – budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma–Kraków. Pierwszy 13,3-kilometrowy odcinek tej trasy, biegnący od węzła Widoma do Mistrzejowic, został ukończony w grudniu 2024 roku. Aktualnie trwa budowa kolejnych 5 kilometrów trasy, co obejmuje również powstanie 29 obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty, wiadukty i estakady.

Harmonogram przyszłych etapów projektu

Zakończenie budowy odcinka pomiędzy węzłami Grębałów a Nowa Huta przewidywane jest na koniec 2025 roku. Natomiast otwarcie węzła Mistrzejowice, które stanowić będzie kluczowy element IV obwodnicy Krakowa, planowane jest na drugą połowę 2026 roku. Realizacja tych inwestycji poprawi płynność ruchu i dostępność komunikacyjną regionu.