Awaria dotknęła około 60 stacjonarnych automatów biletowych, należących do Komunikacji Miejskiej (KKM), co uniemożliwia zakup biletów. Komunikacyjne Spółki Miejskie (MPK) potwierdziły sytuacje, podkreślając, że problem nie leży po ich stronie, ale u dostawcy systemu odpowiedzialnego za obsługę automatów biletowych.

Zgodnie z komunikatem MPK, zgłoszono już problem do odpowiedzialnej firmy, która ma za zadanie naprawić uszkodzony system. Wszystko wskazuje na to, że uszkodzenie nie jest wynikiem błędów personelu MPK, ale wynika z błędów w oprogramowaniu systemu zarządzania automatem.

Mimo tego niewielkiego zakłócenia, istnieje wiele innych sposobów na zakup biletów okresowych. Nadal możemy korzystać z aplikacji mobilnych i portalu Elektryczne Konto Pasażera. Dodatkowo bilety można nabyć w automatach zamontowanych bezpośrednio w pojazdach oraz w ponad 130 innych automatów biletowych KKM. Zatem awaria nie wpływa znacząco na możliwość podróżowania pasażerów.