5 listopada, w dany poniedziałkowy dzień, tramwaje wróciły na trasę do pętli Mistrzejowice, przywracając regularne kursowanie. Szczególnie cieszy powrót linii 14, która w dni robocze zapewnia pasażerom kurs co 15 minut przez cały dzień, a w weekendy co 20 minut.
Jednakże kontynuowane prace budowlane w rejonie pętli powodują, że ruch tramwajów na odcinku od „Miśnieńska” do „Mistrzejowice” i z powrotem, odbywa się jako przejazd techniczny, bez możliwości przewozu pasażerów.
Zgodnie z pierwotnymi planami, tramwaje miały wrócić na tę trasę już 23 listopada, ale niekorzystne warunki atmosferyczne pokrzyżowały te plany. Firma Gülermak, custos nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, poinformowała, że trudne warunki pogodowe uniemożliwiły przeprowadzenie zaplanowanego odbioru technicznego trakcji na pętli „Mistrzejowice”.
Wykonawca inwestycji podkreślił, że obecna sytuacja atmosferyczna znacząco utrudnia realizację prac związanych z trakcją. Pomimo prowadzenia robót zarówno w ciągu dnia, jak i nocy, prace manualne przy niskich temperaturach, podczas opadów deszczu i śniegu, były wyjątkowo kłopotliwe do realizacji. Bezpieczeństwo jest dla nich priorytetem, co również wpłynęło na brak możliwości przeprowadzenia wymaganych testów technicznych.
W efekcie, planowany próbny przejazd tramwajów oraz ponowne uruchomienie regularnych kursów linii do tej pętli zostało przesunięte o jeden dzień – na niedzielę, 24 listopada.