W dniu dzisiejszym miłośnicy zabytkowych tramwajów mogli ponownie podziwiać na trasie krakowskiej linii nr 8 skład wagonów typu N. Po blisko 40 latach nieobecności, kultowy potrójny skład tego typu znów pojawił się na torach.
Wagon ND o numerze 512, który przeszedł gruntowny remont pod okiem fachowców z MPK w Krakowie, został oficjalnie pokazany mediom 12 marca. Później tramwaj wyruszył w swoją pierwszą po wielu latach podróż po ulicach Krakowa, prowadzącą z Borku Fałęckiego do Bronowic Małych. Pragnę przypomnieć, że to właśnie ta trasa była miejscem ostatniej służby tego typu wagonów w stolicy Małopolski. Wycofano je z użytku w czerwcu 1988 roku, kiedy to zamieniono potrójne składy na podwójne składy wagonów typu 105N.
Rekonesans zabytkowego tramwaju, a w szczególności odrestaurowanego wagonu ND na linii nr 8 prowadzącej do Bronowic Małych, był również doskonałą okazją do przywołania jednego z kamieni milowych w historii krakowskiego transportu publicznego. Mowa o dniu 16 marca 1901 roku, kiedy to uruchomiono pierwszy tramwaj elektryczny. Ciekawostką jest fakt, że wprowadzenie tego środka komunikacji miejskiej zbiegło się w czasie z innym ważnym wydarzeniem, jakim była premiera „Wesela” autorstwa Stanisława Wyspiańskiego.