**Kraków wprowadza innowacje w komunikacji miejskiej**: Na ulice miasta wyjechał najnowszy model autobusu elektrycznego — BMC Procity+ 12M EV, który jest pierwszym tego rodzaju pojazdem w Polsce. Mieszkańcy Krakowa mogą jako pierwsi doświadczyć podróży tym nowoczesnym autobusem, który rozpoczął testy na trasie 304, łączącej Dworzec Główny Zachód z Wieliczką Miasto. Za wdrożenie odpowiada Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.
Zaawansowana technologia i zasięg autobusu elektrycznego
Autobus BMC Procity+ to technologicznie zaawansowany pojazd o długości ponad 12 metrów, który na jednym ładowaniu przejeżdża aż do 400 km. Taki zasięg pozwala mu obsługiwać większość miejskich tras przez cały dzień bez konieczności powrotu do bazy. Pochodzący z linii City Bus, ten elektryczny model został zaprojektowany przez firmę BMC i jest wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, co czyni go wyjątkową atrakcją dla krakowskich pasażerów.
Szczegóły techniczne pojazdu
Procity+ napędza silnik VDLRA 0308-48, który charakteryzuje się maksymalną mocą 250 kW i ciągłą 160 kW. Baterie BMS Magnus+ oferują pojemność 362 kWh. Wymiary autobusu to: długość 12 090 mm, szerokość 2 550 mm, wysokość 3 295 mm, a rozstaw osi wynosi 5 850 mm. Stabilność i komfort jazdy zapewniają przednia oś ZF RL82EC oraz tylna oś ZF AV133/80.
Wygoda i funkcjonalność dla pasażerów
Pasażerowie z pewnością docenią dużą panoramiczną szybę autobusu Procity+, a także klimatyzację, która funkcjonuje zarówno jako ogrzewanie, jak i chłodzenie. W pojeździe zamontowano hydrauliczne wspomaganie kierownicy oraz oświetlenie LED, co znacząco poprawia widoczność w nocy i w trudnych warunkach. Autobus jest przystosowany do przewozu 31 pasażerów na miejscach siedzących oraz 66 stojących. Ponadto, w środku znajdują się cztery miejsca specjalne dla osób z ograniczoną mobilnością oraz przestrzeń na wózek inwalidzki i rower.
Testy w Krakowie: cel i znaczenie
Przeprowadzane w Krakowie testy BMC Procity+ mają za zadanie nie tylko sprawdzić osiągi autobusu, ale również dostosować jego ergonomię do potrzeb kierowców i pasażerów. Kluczowym celem jest ocena funkcjonalności i komfortu użytkowania, co będzie istotne dla ewentualnego wprowadzenia tego modelu na szerszą skalę w przyszłości.
źródło: facebook.com/mpkkrakow